osebna razstava
Vanja Mervič
kustosinja
Mojca Grmek
Vanja Mervič
vzemi-prežveči-odvrzi
4. – 25. 11. 2022
otvoritev
4. 11. ob 19. uri
kustosinjaMojca Grmek
Vanja Mervič je po temeljni izobrazbi slikar, vendar ustvarja v različnih medijih, saj verjame, da ima vsaka ideja svoj specifičen način izraza. V svojem delu se na splošno ukvarja s svetom onkraj vidnih plasti materialnosti. Na eni strani raziskuje tisto, kar postane vidno šele s pomočjo sodobne tehnologije (kot je npr. elektronski mikroskop in Kirlianova kamera), to je mikrostruktura materije, na drugi pa svet nematerialnega, ideje, misli in energije. V skladu s tem njegova umetniška praksa kaže pripadnost sodobnemu znanstvenemu, materialnemu pogledu na svet, obenem pa zavezanost nečemu prvinskemu, večnemu, nerazložljivemu, kar je onkraj materialnega.
Na tokratni razstavi z naslovom vzemi-prežveči-odvrzi umetnik predstavlja različna dela, v katerih se osredotoča na žvečilni gumi kot metaforo za sodobno potrošniško družbo. Kot opozarja, je človeštvo v zadnjih dveh stoletjih naredilo neverjeten tehnološki preskok, vendar pa je vzporedno s tem procesom pospešeno izgubljajo vrednote, zaradi katerih je svet prijeten prostor za življenje. V zadnjem času postaja vse bolj jasno, da nas tako imenovani napredek ni pripeljal nikamor, saj stopicljamo na mestu, do vratu zasuti s takšnimi ali drugačnimi produkti za enkratno uporabo. Obkožajo nas nepregledni kupi predmetov, ki jih po instant uporabi takoj zavržemo, hkrati pa se utapljamo v informacijah, nasvetih in idejah, ki jih na hitro posrkamo, prežvečimo in izpljunemo – tako kot žvečilni gumi.
Umetnik v razstavljenih delih žvečilni gumi – ta popoln predstavnik zavržkov – obravnava kot artefakt in na ta način skuša najti smisel v njegovem nesmislu. Dela razvrsti glede na galerijski prostor v tri skupine. Prva z naslovom Topografije vsakdana vključuje frotaže, knjigo umetnika in objekt pladenj z žvečilnimi gumiji, namenjenimi obiskovalcem. Drugo z naslovom Skriti prehod sestavlja serija fotografij, ki so sestavljene iz posnekov s SEM mikroskopom, zvok in video. Tretja, Posledica, predstavlja dela v nastajanju – slike in objekte z zbirkami uporabljenih žvečilnih gumijev, ki jih lahko dopolnijo tudi obiskovalci in obiskovalke razstave.
Vanja Mervič (1973) je študiral slikarstvo najprej na akademiji v Benetkah, nato pa prešel na akademijo v Milanu, kjer je leta 2001 tudi diplomiral. Magistrski študij je nadaljeval na ALUO v Ljubljani, kjer je leta 2008 magistriral iz videa in novih medijev pri prof.Sreču Draganu. Študijsko se je izpopolnjeval v Belgiji (Hoogeshool, Gent), na Novi Zelandiji (UCOL, Wanganui) in v Avstriji (FH Digital media, University of Applied Science, Hagenberg). Udeležil se je več umetniških rezidenc v Franciji, Italiji in Rusiji. Svoje delo je predstavil na številnih samostojnih in skupinskih razstavah v Sloveniji in tujini ter zanj prejel več nagrad in priznanj, med drugim nagrada ZDSLU 2015, Srebrno pahuljico Sarajevske zime 2018 in nagrado žirije na 60Seconds Festival 2020, Copenhagen, Danska. Živi in dela v Novi Gorici.
Na tokratni razstavi z naslovom vzemi-prežveči-odvrzi umetnik predstavlja različna dela, v katerih se osredotoča na žvečilni gumi kot metaforo za sodobno potrošniško družbo. Kot opozarja, je človeštvo v zadnjih dveh stoletjih naredilo neverjeten tehnološki preskok, vendar pa je vzporedno s tem procesom pospešeno izgubljajo vrednote, zaradi katerih je svet prijeten prostor za življenje. V zadnjem času postaja vse bolj jasno, da nas tako imenovani napredek ni pripeljal nikamor, saj stopicljamo na mestu, do vratu zasuti s takšnimi ali drugačnimi produkti za enkratno uporabo. Obkožajo nas nepregledni kupi predmetov, ki jih po instant uporabi takoj zavržemo, hkrati pa se utapljamo v informacijah, nasvetih in idejah, ki jih na hitro posrkamo, prežvečimo in izpljunemo – tako kot žvečilni gumi.
Umetnik v razstavljenih delih žvečilni gumi – ta popoln predstavnik zavržkov – obravnava kot artefakt in na ta način skuša najti smisel v njegovem nesmislu. Dela razvrsti glede na galerijski prostor v tri skupine. Prva z naslovom Topografije vsakdana vključuje frotaže, knjigo umetnika in objekt pladenj z žvečilnimi gumiji, namenjenimi obiskovalcem. Drugo z naslovom Skriti prehod sestavlja serija fotografij, ki so sestavljene iz posnekov s SEM mikroskopom, zvok in video. Tretja, Posledica, predstavlja dela v nastajanju – slike in objekte z zbirkami uporabljenih žvečilnih gumijev, ki jih lahko dopolnijo tudi obiskovalci in obiskovalke razstave.
Vanja Mervič (1973) je študiral slikarstvo najprej na akademiji v Benetkah, nato pa prešel na akademijo v Milanu, kjer je leta 2001 tudi diplomiral. Magistrski študij je nadaljeval na ALUO v Ljubljani, kjer je leta 2008 magistriral iz videa in novih medijev pri prof.Sreču Draganu. Študijsko se je izpopolnjeval v Belgiji (Hoogeshool, Gent), na Novi Zelandiji (UCOL, Wanganui) in v Avstriji (FH Digital media, University of Applied Science, Hagenberg). Udeležil se je več umetniških rezidenc v Franciji, Italiji in Rusiji. Svoje delo je predstavil na številnih samostojnih in skupinskih razstavah v Sloveniji in tujini ter zanj prejel več nagrad in priznanj, med drugim nagrada ZDSLU 2015, Srebrno pahuljico Sarajevske zime 2018 in nagrado žirije na 60Seconds Festival 2020, Copenhagen, Danska. Živi in dela v Novi Gorici.
Razstavni program
Nika Rupnik
osebna razstava
10. – 31.1.2025
Izobraževalni program
Kdor ni skrit, naj se gre solit
otroška ustvarjalna delavnica
21.12.2024 ob 10. uri
Ustvarjalni program
Pesmi v grafiki / Miroslav Vilhar
grafična delavnica in razstava
2. – 6.6.2025
Društvo Hiša kulture v Pivki
Snežniška cesta 2
6257 Pivka
Snežniška cesta 2
6257 Pivka
Odprto v času trajanja razstav:
torek–četrtek 10.00—14.00
petek 14.00–18.00
sobota 9.00–13.00
torek–četrtek 10.00—14.00
petek 14.00–18.00
sobota 9.00–13.00
Program Hiše kulture v Pivki podpirajo Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Občina Pivka in vsi, ki ji namenijo del dohodnine ali donacijo v poljubnem znesku.